Zgłoś uwagę

Projekt „Świat kręci się wokół Kaczmarka” i „Cztery podróże w czasie po Ołbinie, czyli żywe kadry dawnego Wrocławia” zwyciężyły w głosowaniu internetowym na MikroGRANTY ESK 2016.

We wtorek, 28 kwietnia, o godz. 16:00 w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego (We wtorek, 28 kwietnia, o godz. 16:00 w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego (Rynek-Ratusz 27) odbędzie się drugie spotkanie z cyklu seminariów programowych ESK, poświęcone programowi „Więcej niż teatr”. Rynek-Ratusz 27) odbędzie się drugie spotkanie z cyklu seminariów programowych ESK, poświęcone programowi „Więcej niż teatr”.

Dwa bieguny pisania dla teatru w trzecim dniu FESTIWALU DRAMATU: prześmiewczy, chwilami wręcz kabaretowy „Żołnierz polski” z Dzikiej Strony Wisły w Warszawie – tekst Michała Walczaka i Macieja Łubieńskiego oraz gęsta od sensów, pełna odniesień i tropów „nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU! Pawła Demirskiego. Pierwszy – to nieodparcie komiczna, bezlitosna, chwilami wulgarna i brutalna sztuka duetu autorów słynnego teatru polityczno-literackiego Pożar w Burdelu. Historia wewnętrznej przemiany pewnego aktora. Z morałem. I z udziałem publiczności, która po raz kolejny na festiwalu klaskała na stojąco.

We Wrocławskim Teatrze Współczesnym trwa przegląd najciekawszych realizacji nowej polskiej dramaturgii powstałych w ciągu ostatnich dwóch sezonów.

W miniony piątek [2 grudnia 2016], w drugim dniu festiwalu, publiczność spotkała się z aktorami Teatru Narodowego z Bukaresztu i tłumaczką zagranego przez nich poprzedniego dnia dramatu Doroty Masłowskiej „Między nami dobrze jest” Sabrą Daici. Ten tekst długo krążył w odpisach wśród rumuńskich twórców teatru. Gdy Radu Afrim, jeden z najciekawszych obecnie tamtejszych reżyserów, przedstawił go swoim aktorom, byli pewni, że autorem jest on sam – tak bardzo pasował do stylu jego scenariuszy. Polskie realia nie zostały w spektaklu zmienione. Rozmowa toczyła się wokół najnowszej historii, podobieństwa realiów i problemów współczesnego życia obu krajów.

FESTIWAL DRAMATU we Wrocławskim Teatrze Współczesnym zakończył się wczoraj [6 grudnia 2016] dwugłosem na temat postaci Obcego w naszej kulturze. Tekst Artura Pałygi „Wściekłość” [czytanie dramatu, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Śląski w Katowicach] to niemal publicystyczny przegląd postaw. Czwórka pracowników podczas przerwy na papierosa rozmawia na temat uchodźców, islamu, dzisiejszej Polski. Dramat inspirowany jest książkami Oriany Fallaci „Wściekłość i duma”, „Siła rozumu”, „Wywiad z samą sobą. Apokalipsa”. Do tej postaci sięgnął także Tomasz Śpiewak w swojej „Apokalipsie” [reż. Michał Borczuch, Nowy Teatr w Warszawie] zestawiając ksenofobiczne wizje upadku Europy Fallaci z postawą reżysera i pisarza Piera Paolo Passoliniego, który widział w mieszaniu się kultur szansę na rozwój i odnowę.

Brak wydarzeń. Sprawdź wydarzenia na najbliższe dni.
Brak projektow. Sprawdź projekty na najbliższe dni.

Nagłówek


Email marketing software powered by FreshMail